9000510532 |
Aprenentatge de llengües amb integració de tècniques del ioga educatiu, per a centres |
2021-2022 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
25/10/2021 - 23/5/2022 (30 hores) de 17:30h a 20:00h |
|
DEP CESIRE (CRP espec. de suport a la innovacIó i recerca educativa) |
|
Av. de les Drassanes, 10 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Tipus activitat |
HOL2 Aprenentatge de llengües amb integració de tècniques del ioga educatiu, per a centres
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs s’emmarca dins del currículum competencial i inclusiu. Vol proporcionar, a les persones docents del centre, l’adquisició d’habilitats, coneixements i actituds per poder treballar de manera integrada i globalitzada les competències comunicatives, socials i personals, amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge de llengües (L1 i L2). Es partirà de la detecció de les necessitats del centre. Es plantejaran seqüències didàctiques o tasques a fer a cada cicle, es compartiran les experiències entre cicles i es reflexionarà sobre la pràctica per analitzar resultats i impacte de millora.
|
| |
Objectius |
-Fomentar la visió plurilingüe de l’aprenentatge de llengües.
-Millorar l’aprenentatge de les llengües a partir de l´ús de tècniques del ioga educatiu.
-Reflexionar sobre els processos d’adquisició personals i col·lectius de la llengua.
-Assessorar la implementació de les seqüències didàctiques dissenyades amb la integració d’habilitats lingüístiques amb tècniques del ioga educatiu, als diferents cicles del centre. Compartir discurs i pràctiques d’aula dels diferents nivells i analitzar la pràctica.
|
| |
Continguts |
Els continguts s’estructuren al voltant de dos eixos, un relacionat amb les cinc dimensions de les competències bàsiques de l’àmbit lingüístic i l’altre amb les tècniques holístiques del ioga educatiu que contribueixin a:
1.Crear un clima d’aula afavoridor dels aprenentatges
2.Propiciar la interacció constructiva i respectuosa dins l’aula
3.Incrementar l’aprenentatge autònom i responsable de l’alumnat
4.Desenvolupar habilitats d’autorregulació emocional i cognitiva
5.Desenvolupar habilitats per adquirir més memòria lingüística de llarg termini
6.Propiciar l’adquisició de confiança i millora de l’autoimatge en l’adquisició de les llengües addicionals
7.Desenvolupar habilitats per potenciar l’atenció i la concentració per a l’aprenentatge
|
| |
Formador/a |
Teresa Lladó i Encarna Romero
|
| |
Avaluació |
Aquesta activitat formativa incorpora diferents instruments d'avaluació: presentació de les activitats d'aula creades pels docents en formació dels diferents cicles; graelles d'avaluació inicial i final.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals en directe.
Elaboració de les tasques acordades en la fase de planificació i recull de resultats de la implementació a les aules.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçada a equips motors de centre per impulsar, impregnar i integrar l’aprenentatge de les llengües a través del ioga educatiu al centre, a més de docents de l'educació infantil i primària i professorat de secundària de llengües (català, castellà, anglès, francès, italià i alemany).
|
| |
E-mail |
cesire-paraules-grup@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
25/10/2021 |
1730 |
2000 |
Sessió 2 |
dilluns |
29/11/2021 |
1730 |
2000 |
Sessió 3 |
dilluns |
28/03/2022 |
1730 |
2000 |
Sessió 4 |
dilluns |
23/05/2022 |
1730 |
2000 |
|
| |